TITANIC

RMS Titanic ime je dobio prema grčkoj mitologiji,a znači 'gigant'. Izgrađen je u Belfastu,Irska i bio je jedan od 3 broda 'Olympic' klase; prvi je bio RMS Olympic a drugi HMHS Britannic. Za to vrijeme bili su najveći brodovi britanske brodske kompanije 'White Star Line'. Rasprava o izgradnji tih velikana počela je 1907. Izgradnju je predložio Bruce Ismay,vlasnik 'White Star Line-a', i J.P. Morgan,financijer tvrtke. 'White Star' bio je izazvan od strane ' Cunard Line',koji je već imao brze prekooceanske brodove,Lusitaniu i Maurentaniu. Ismay se više želio natjecati u veličini brodova,nego u brzini te je predložio novu klasu brodova koji bi bili veći i luksuzniji od onih ranije proizvedenih.Tvrtka je zamjenila brodove SS Teutonic iz 1889. i SS Majestic iz 1890. Teutonica je zamjenio novi Olympic,a Majestica je zamjenio Titanic.Brodovi su se gradili na brodogradilištu Harland & Wolf,koje je s 'White Starom' surađivala  od 1867. Za brodove 'Olympic' klase izdvojeno je 3 000 000 $. Harland & Wolf postavili su svoje vodeće dizajnere da dizajniraju nacrte giganta.Dizajniranje su nadgledali Lord Pirrie,arhitekt Thomas Andrews,glavni čovjek Harlanda Edward Willing i Alexander Carlisle,generalni manager. Carlisle je bio zadužen za dekoraciju,opremanje i generalno aranžiranje te za dizajniranje čamaca za spašavanje.29.srpnja 1908. Harland & Wolf prezentirali su nacrte Ismayu.Prvi prikazani brod,tada bezimen,postao je Olympic. Titanic je tada bio označen brojem 401. Titanic je bio dugačak 269.06m . Sastojao se od brodske palube,promenadne palube,palube mosta,skloništa za sunčanje,saloona,gornje palube,srednje te donje palube i najniže palube. Titanic je imao 3 glavna motora,svaki s propelerom. Olympic je pak imao manu kao i Mauretania i Lusitania od Cunarda;naime kad bi se postigla željena brzina putnici bi osjetili neugodne vibracije. Unutarnji interijer Titanica podsjećao je na luksuzni hotel ' Ritz'. Kabine prve klase bile su uglavnom u viktorijanskom stilu,kao i one druge klase. Putnici su mogli koristiti telefon,knjižnicu i veliku brijačnicu.Prva klasa imala je bazen,teretanu,igralište za sqash,tursku kupelj,električnu kupku i Verandah,kafić. Sobe prve klase bile su bogato ukrašene skupim namještajem i drugim dekoracijama.Treća klasa imala je brovu ploču,te pokućstvo od tikovine. 'Cafe Parisien' koji se nalazio na brodu nudio je najbolju hafe kuhinju za putnike prve klase. Treća klasa nije se mogla pohvaliti takvim odličjima. U prednjim odajama nalazili su se samci,a u stražnjima parovi i obitelji. Imali su i malu sobicu gdje su se mogli sastati,u nju je stalo od 4 do 8 ljudi. Imali su i vlastitu blagovaonicu,a jedna od soba koristila se kao pušiona za muškarce i kao čitaonica za žene. Jedan od najljepših ukrasa na Titanicu bilo je Veliko Stubište. Iznad njega je bila ogromna staklena kupola.Veliko stubište uništeno je u potonuću i tamo je sada samo praznina pomoću koje su istraživači išli u donje palube. Pretpostavlja se da je stubište u potonuću izbačeno prema gore kroz kupolu. 
Na Titanicu se nalazilo samo 20 čamaca za spašavanje: 14 drvenih i 6 gumenih. Olympic je pak nosio samo 4 čamca za spašavanje. Imali su i dva čovjeka koji bi u slučaju nužde rezali užad na čamcima. Titanic je mogao nositi čak 64 čamca,no Ismay to nije htio. Htio je da njegovi putnici imaju čist pogled na ocean kojim su putovali. Titanicom je  putovalo 2224 ljudi. Nalazio se tu John Jacob Astor,tada poznati milijunaš sa ženom Madeleine,Isidor Strauss,vlasnik poznate robne kuće Macy's,te Benjamin Guggenheim sa svojim slugom. Putovao je i Bruce Ismay te arhitekt Thomas Andrews. Andrews je putovao kako bi promatrao situaciju i ukazao na moguće greške. 
10.travnja 1912. počelo je ukrcavanje na Titanic. Kad su svi ukrcani,brod je krenu u Cherbourg. Oko 11:30h 11.travnja Titanic je bio u Cork Harbouru. Tamo se ukrcalo 113 putnika treće i druge klase. Titanic je digao sidra i krenu na put Atlantikom.
Prva tri dana puta prošla su bez incidenata. Temperature su pale 13.travnja,ali Titanic je prošao hladnu frontu. Uvečer 14.travnja vrijeme je bilo vedro,hladno i mirno. Titanic je primio nekoliko poruka o ledenim santama u blizini New Foundlanda. Brod je ipak nastavio ploviti punom snagom. 
Oko 23:40h mornar Fred Fleet uočio je ledenu santu ispred Titanica i momentalno je alarmirao most. Prvi časnik Murdoch naredio je da brod zaobiđe prepreku i da se motori nastave kretati u suprotnom smjeru. No bilo je prekasno. Titanic je desnom stranom udario u santu.To je uzrokovalo seriju rupa ispod razine vode.Postalo je jasno da će brod potonuti  kad su se sve 4 vodonepropusne kabine napunile vodom.Voda je prštala iz pretinca u pretinac,a kut broda postao je strmiji. Oni na brodu nisu bili spremni za takvu vrstu opasnosti. U skladu s tvrdnjama neki su vjerovali da je brod nepotopiv,dok su se drugi ukrcavali u čamce za spašavanje. U čamce je stala tek trećina putnika. Naređeno je da žene i djeca idu prvi,pa je tako većina muškaraca ostala na brodu.Oko 2:20h,dva sata i 40 minuta nakon što je Titanic udario santu,stopa potonuća naglo je porasla. Prednje palube su bile u vodi,dok se voda ulijevala kroz prozore. Brod je tada počeo pucati na dva djela,između trećeg i četvrtog dimnjaka.Krma je ostala zarobljena u zraku,dok je pramac već bio pod vodom.Brod je tako stajao nekoliko minuta dok su putnici visjeli s ograde koja se sve više naginjala. Godinama se vjerovalo da je brod potonuo u jednom komadu,no kad je nađena olupina dokazano je da je brod bio prepolovljen.Svi koji su ostali na brodu smrzli su se u ledenoj vodi,a većina ih je preminula od srčanog udara uzrokovanim naglom promjenom tjelesne temperature. Umrli su u roku 15-30min. Iz vode je spašeno svega 13 osoba. Bili su ispaljeni razni signali za pomoć,no brodovi koji su bili u blizini nisu reagirali. Najbliži brod Californian vidio je signale no ignorirao ih je. Oko 4:00h pojavio se spas za šačicu preživjelih,brod Carpathia. 710 preživjelih otputovalo je Carpathiom u New York,na Titanicovu destinaciju. 
O tragediji Titanica snimljeno je nekoliko filmova. Razni istraživači proučavali su olupinu broda. Olupina nikad nije izvučena i još leži u vodama Atlantika.

ZANIMLJIVOST*: U novije vrijeme pojavila se teorija da je u noći 14.travnja 1912. u stvari potonuo - OLYMPIC! Ta teorija mogla bi biti istinita,s obzirom da je nekoliko dana prije Titanicova isplovljavanja oštećeni Olympic dovučen na pristanište. Dakle,s obzirom na ranije oštećenje,pri udarcu u ledenu santu,ranije nastala oštećenja postala su još veća,zbog čega je brod potonuo. No,je li to doista bilo tako,tek se treba utvrditi.

                                                                 
                                                                           Titanic prije 
                                                                           potonuća 

                                                   
                                                                  Olupina Titanica

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

ZNAKOVI PRISUSTVA DUHOVA I DEMONA

ROBERT THE DOLL

CHRISTIANE F.